CLIL adds difficulty to content learning as we are teaching students in a foreign language in which they are not fully competent. This can bring boredom to classroom and the feeling that they will not be able to learn and memorize something. ITC can help us to do lessons more engaging and support them with visuals. Here I leave you a very simple example of how I used a prezi to explain students aged 15 years old what is cancer and how it develops in a body. Later, you can suggest them to research about another disease, or give them the steps (just text) all randomly mixed and ask them to order, to illustrate and create a similar prezi.
El
AICLE añade dificultad al aprendizaje de contenido al estar enseñando a
los alumnos en una lengua extranjera en la que no son completamente
competentes. Esto puede traer aburrimiento a la clase, y el sentimiento
de que no serán capaces de aprender y memorizar algo. Las TICs pueden
ayudarnos a hacer nuestras lecciones más motivadoras y apoyarlas con
imágenes.Aquí os dejo un ejemplo muy sencillo de como usé un prezi para
explicar a mis alumnos de 15 años qué es el cáncer y cómo se desarrolla
dentro del cuerpo. Después, puedes sugerirles investigar sobre otra enfermedad, o darles las etapas (solo el texto) y pedirles que las ordenen, ilustren y creen un prezi similar.
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