Here I bring you another great example of how ICT can help you and your students to make learning more engaging. If you want to teach them about the digestive system, it is always difficult for them to remember which nutrients begin to be digested in the mouth, which in the stomach, and which ones are exclusively digested in the intestine. It may be also difficult to understand that water is never digested, and is exclusively absorbed in the large intestine. With this interactive game (made by John Kitses, 2008), you can:
Aquí
os traigo otro gran ejemplo de como las TIC pueden ayudar a tí y a tus
estudiantes a hacer más interesante el aprendizaje. Si quieres que ellos
aprendan sobre el aparato digestivo, siempre es dificil para ellos
recordar que nutrientes comienzan la digestión en la boca, cuales en el
estómago, y cuales son exclusivamente digeridos en el intestino. También
puede ser dificil comprender que el agua nunca se digiere, y es
exclusivamente absorbida en el intestino grueso. Con este juego
interactivo (hecho por John Kitses, 2008), puedes:
- Test how much your students know about the digestive system
- Learn about the different organs that make part of the digestive system and the main processes that occur in each one
- Test if your students know which are the main nutrients found in a selection of foods
- Help your students understand and learn in a more significant way the process of digestion
- Comprobar cuanto saben tus alumnos del sistema digestivo
- Aprender sobre los diferentes órganos que forman parte del sistema digestivo
- Comprobar si tus alumnos conocen los principales nutrientes en una serie de alimentos
- Ayudar a tus alumnos a comprender y aprender de un modo más significativo el proceso de la digestión
You
can work this orally or make your students write about it. They may
work alone, in pairs or small groups. This depends on what skills you prefer them to practice. What is more, you can bring other
foods to the class, and ask them to draw or represent by using ITC the
digestive process of these new foods.
Puedes trabajar esto oralmente, o hacer que tus alumnos escriban sobre ello. Ellos pueden trabajar solos, en parejas o en pequeños grupos. Esto depende de las destrezas que prefieres que ellos practiquen. Además, puedes traer otras comidas a la clase, y pedirles que dibujen o representen mediante el uso de las TICs el proceso digestivo de estas nuevas comidas.
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