Secondary- Running dictation / Dictado en movimiento

This is one of the funniest activities you can use in your CLIL lessons. It is useful to learn content and work on the different language skills as well as the jigsaw reading. Neverthless, this activity can be noisy and regarded by other teacher as no serious enough. So, be sure that students understand well how to do it and take it seriously.
Esta es una de las actividades más divertida que puedes usar en tus clases de AICLE. Es útil para parender contenido y trabajar las diferentes habilidades del lenguaje igual que la lectura en puzzle. Sin embargo, esta actividad puede resultar ruidosa y ser considerada no lo suficienmente seria por otros profesores. Por ello, asegurate que los alumnos entienden bien como llevarla a cabo y la toman en serio.

I created one to learn about the cell organelles. Students work in groups. There are cards pasted on the walls of the class. Each card includes information about one organelle accompanied by a drawing of it. Each group of students is given a cell drawing including all the organelles. Close to each organelle there is a blank box to fill in with information. One student from each group stands up . He/she goes/runs close to a card, reads and memorizes the information that later dictates to their group mates. The drawing helps to identify the organelle. Then, another group member stands up, and goes for /runs to another card, memorizies information and dictates.... The group that first collects  all information and writes it next to the right organelle wins the competition.
Creé una para aprender sobre los orgánuloas de la célula.Los alumnos trabajan en grupos. Hay tarjetas pegadas en las parees de la clase. Cada tarjeta contien información sobre un orgánulo acompañada por un dibujo de él. Se da a cada grupo de alumnos un dibujo de la célula con todos sus orgánulos. Junto a cada orgánulo hay una caja en blanco para completar con información. Un alumno de cada grupo se levanta. Va/corre a una tarjeta, lee y memoriza la información que después dicta a sus compañeros. El dibujo ayuda a identificar el orgánulo. Después, otro miembro del grupo se levanta, y va/ corre a otra tarjeta, memoriza la información y la dicta...el grupo que primero recoge toda la información y la escribe junto al orgánulo correcto gana la competición.


No hay comentarios:

Publicar un comentario